Thursday 29 December 2011

TAHUKAH ANDA..???


80% wanita di seluruh dunia tidak pernah merasa kepuasan dalam hubungan intim dengan pasangan. Menurut kajian saintifik oleh World Health Organization (WHO), menjelang 2012 penyakit kemurungan/depressi akibat stress adalah pembunuh nombor 1 dunia bukannya kanser atau penyakit jantung !!

Masalah masa kini sedar atau tidak, semua wanita mengalami stress dan tekanan... Tahun milenium ini, wanita juga bersama-sama menjadi penggerak ekonomi negara, memikul tanggungjawab bersama menyumbang pendapatan untuk keluarga, membesar dan mendidik anak-anak, melayan suami dan sebagainya. Sedikit sebanyak tanggungjawab yang pelbagai/"multi purpose" ini boleh menyebabkan wanita akan mengalami stress/tekanan sekiranya wanita tidak pandai bahagi masa dengan bijak di antara kerjaya, keluarga, masyarakat dan yang terpenting diri sendiri.

Tekanan juga boleh mengakibatkan perubahan pada tubuh badan wanita. Sistem imunisasi akan menjadi lemah, apabila lemah mudah dijangkiti penyakit, sistem hormon tidak stabil. Maka timbul masalah-masalah wanita seperti keputihan, haid tidak teratur, kekeringan vagina, keinginan seksual menurun dan lain-lain.

Dilema seks dan hubungan sulit di antara pasangan berlaku kerana ketidak prihatinan wanita bergelar isteri untuk mencari dan meningkatkan sesuatu kelainan dalam perhubungan intim suami isteri yang membuatkan pasangan mulai BOSAN dengan apa yang terjadi di sebalik KAMAR TIDUR anda!!

SAMPAI BILAKAH KONDISI INI AKAN BERAKHIR?
 
PUNCA-PUNCA ISTERI TIDAK KLIMAKS:

1. Tidak yakin pada diri
2. Takut/ Bosan
3. Berasa Malu
       
4. Trauma
5. Kepenatan
6. Terburu-buru


MASALAH-MASALAH KRITIKAL BERKENAAN WANITA:
1. Payudara kendur selepas bersalin
2. Payudara kecil
3. Keputihan
4. Sakit semasa bersama sebab kering
5. Vagina longgar
6. Tidak puas bila bersama
7. Kurang terangsang
8.   Tiada nafsu seks
9.   Mudah letih
10. Sakit pinggang, lutut dan tumit
11. Muka kusam
12. Obesity
13. Senggugut
14. Kemurungan
15. Stress
           

No comments:

Post a Comment