Thursday 29 December 2011

9 ALASAN DAN MANFAAT MELAKUKAN HUBUNGAN SEKS

Seks merupakan hal yang penting bagi setiap insani dalam kehidupan bukan semata-mata kerana keinginan melakukannya adalah hal yang teramat alamiah dan mungkin primitive, setua umur manusia tapi juga kerana manfaat seks pun bermacam-macam. Di antaranya:
  1. Kajian menunjukkan bahawa ketika wanita bercinta, mereka memproduksikan hormone estrogen 2 kali ganda yang membuatkan rambut mereka berkilau dan kulit mereka lebih halus.
  2. Hubungan intim yang lembut dan relaks mengurangi risiko terkena dermatitis, mengurangi jerawat dan membuat kulit bercahaya.
  3. Seks merupakan olahraga paling aman, kerana meregangkan dan menggerakkan seluruh otot-otot tubuh dan tentu sahaja lebih baik daripada berenang 20 kali pergi balik.
  4. Meringankan frustrasi atau depressi. Ia adalah ubat segera untuk menyembuhkan kedua-dua hal itu kerana seks membuat tubuh melepaskan endorphin ke dalam aliran darah yang kemudian memproduksi rasa eforia. Hasilnya anda merasa diri anda menjadi lebih lengkap.
  5. Lebih banyak seks yang anda lakukan lebih banyak lagi kenikmatan yang akan anda tawarkan kepada pasangan anda. Tubuh yang aktif secara seksual membuat lawan jenis anda TERGILA-GILA.
  6. Seks adalah "ubat penenang" teraman di dunia efektifnya 10 kali lebih baik daripada "valium".
  7. Berciuman setiap hari juga akan membuat anda tak perlu sering berkunjung ke doktor gigi. Berciuman membuat lidah mencuci bekas-bekas makanan dan mengurangi kadar alkali yang mengakibatkan bau busuk serta mencegah pertumbuhan plak.
  8. Sakit kepala juga boleh hilang melalui seks yang nikmati. Sesi-sesi percintaan akan melepaskan ketegangan yang menghalang beredarnya darah di otak.
  9. Seks juga adalah anti-histimin membantu memerangi asma dan deman.

No comments:

Post a Comment